Poradnik dla osób świadczących usługi turystyczne

Usługi turystyczne obejmują usługi świadczone poza miejscem zamieszkania klienta. Mogą być świadczone przed, a także w trackie podróży turystycznej np. usługi hotelowe.

Przedsiębiorstwa turystyczne można sklasyfikować następująco

  1. organizator turystyki – jest to przedsiębiorstwo, które samodzielnie przygotowuje i przeprowadza imprezę turystyczną,
  2. pośrednik turystyczny – przedsiębiorstwo turystyczne, które na zlecenie klienta zawiera umowę o świadczeniu usługi turystycznej z danym organizatorem,
  3. przedsiębiorstwa mieszane – łączą one usługi organizatora i pośrednika,
  4. agencje turystyczne – przedsiębiorstwa, które działają na rachunek określonego organizatora turystyki.

Usługi turystyczne są działalnością regulowaną, która wymaga dodatkowej rejestracji oraz spełnienia dwóch podstawowych warunków

  1. kwalifikacji zawodowych np. wyższe wykształcenie z turystyki
  2. wykup gwarancji bankowej lub ubezpieczenia na wypadek nieprzewidzianego powrotu klienta do kraju lub zwrotu kosztów za niewłaściwe wywiązanie się z usług.

Usługi turystyczne posiadają także cechy specyficzne np. sezonowość czy elastyczność, która polega na możliwości zakupu jednego składnika imprezy turystycznej lub wykupieniu całego pakietu.

Przedsiębiorstwo turystyczne jest zobowiązane do

  • zamieszczenia rzetelnej i dokładnej informacji o cenach wszystkich składników wchodzących w skład imprezy turystycznej,
  • na 20 dni przed realizacją przedsiębiorstwo nie może zmienić ceny,
  • klient ma prawo do ubezpieczenia się od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej.

Obecne kierunki zmian w turystyce

  • skrócenie czasu wyjazdu czyli tak zwane wypady weekendowe,
  • łączenie wypoczynku z różnymi formami aktywności,
  • rozwój agroturystyki.

Artykuły o ciekawych atrakcjach turystycznych znajdziesz w serwisie https://www.morzegory.pl/.