Nie jest tajemnicą, że prowadzenie domu wakacyjnego wiąże się z wieloma kosztami. Kiedy wydatki piętrzą się, zwiększenie przychodów (a tym samym średniej stawki dziennej) jest najlepszym sposobem na zbilansowanie kosztów.

Aby to osiągnąć, musisz stale ulepszać aspekty swojej działalności. Oto kilka wskazówek, jak to zrobić:

1. Popraw swój wizerunek marki

Postrzeganie Twojej firmy przez klientów jest znane jako wizerunek marki. Jest to uczucie i osobowość, którą przekazujesz swoim gościom.

Jak poprawić wizerunek swojej marki? Oto kilka pomysłów:

Analizuj swoją publiczność i konkurencję
Zmiana nazwy przedsiębiorstwa
Modyfikacja wizerunku marki (tutaj uwzględniamy logo, kolory, typografię…)
Zaangażuj się bardziej w media społecznościowe i nawiąż kontakt z odbiorcami.

Kiedy już znajdziesz strategię, która najlepiej pasuje do Twojego biznesu, upewnij się, że cały zespół ma tę samą wizję i rozumie nową koncepcję, którą chcesz stworzyć. Im lepsza jest Twoja pozycja, tym łatwiej – i bardziej akceptowalnie – będzie Ci podnieść stawki!

2. Wybierz właściwą cenę

Cena odgrywa bardzo ważną rolę w Twojej średniej stawce dziennej. Jeśli Twoje ceny są zbyt wysokie dla potencjalnych gości, nie przyciągniesz ich. Jeśli z drugiej strony są one zbyt niskie, dostaniesz więcej rezerwacji, ale zysk, jaki osiągniesz i średnia stawka dzienna nie będą idealne. Znalezienie odpowiedniej ceny za wynajem wakacji może być skomplikowanym procesem, jeśli nie wiesz jakie czynniki należy wziąć pod uwagę. Możesz zacząć od analizy kosztów, cen konkurentów lub obłożenia w różnych porach roku. Zalecamy stosowanie dynamicznych cen, aby pomóc zoptymalizować stawki i zwiększyć zyski. Sztuką jest być elastycznym z cenami, jak popyt idzie w górę i w dół w pewnych okresach lub dni w roku.

3. Poprawa doświadczenia gości

Poprawę doświadczenia gości można osiągnąć na wiele sposobów: usprawniając komunikację, oferując przydatne informacje i usługi, przygotowując koszyk powitalny lub zapewniając unikalne i spersonalizowane doświadczenie w zakresie wynajmu. Im bardziej zadowoleni są Twoi goście, tym bardziej prawdopodobne jest, że powrócą w przyszłości i polecą Cię swoim przyjaciołom i rodzinie, co zaowocuje większą liczbą rezerwacji i wyższą średnią stawką dzienną!

4. Oferuj dodatkowe usługi

Oferowanie dodatkowych usług jest techniką mającą na celu skłonienie gości do zapłacenia wyższej ceny za usługi, które znacznie poprawią ich doświadczenie w obiekcie. Nie tylko pozwala to Twoim gościom poprawić jakość ich pobytu, ale także znacząco zwiększa Twoje przychody.

Oto niektóre z dodatkowych usług, za które goście są skłonni zapłacić przystępną dopłatę:

Wcześniejsze zameldowanie i późniejsze wymeldowanie.
Odbiór z lotniska lub transport podczas pobytu
Przechowalnia bagażu
Kosz urodzinowy
Wycieczki lokalne
Posiłki dostarczane do drzwi pokoju