Czasami przewidywanie zachowań gości nie jest najłatwiejszą rzeczą na świecie, gdyż możemy być mile lub niemile zaskoczeni. Jednak z każdym typem podróżnika, który zatrzymuje się w naszym hotelu, wiąże się pewien schemat zachowań.

Starsi Goście

Zgadzamy się, że emerytowani podróżnicy szukający spokojnych wakacji nie będą stanowić problemu pod względem hałasu czy zakłóceń.

Goście biznesowi

Goście biznesowi również nie będą stanowić problemu, ponieważ będą oni przebywać poza apartamentem przez większość czasu i zazwyczaj podróżują samotnie.

Goście podróżujący z rodziną

Goście podróżujący z rodzinami lub zwierzętami domowymi, z drugiej strony, mogą być mieczem obosiecznym: nawet jeśli nie organizują dzikich imprez w Twoim mieszkaniu, mogą spowodować pewne szkody (jeśli są dzieci i niszczą rzeczy, których nie powinny dotykać, lub jeśli zwierzęta domowe nie są w pełni przeszkolone do załatwiania swoich potrzeb na zewnątrz lub mają tendencję do gryzienia mebli). W takich przypadkach rozwiązaniem jest poproszenie o wyższą kaucję, którą następnie zwrócisz gościom, jeśli niczego nie zniszczyłeś.

Goście podróżujący w grupach przyjaciół

Czego poszukuje ta grupa podróżników? Przestronne domy, możliwość zaproszenia dodatkowych osób, basen, niskie ceny, okolica z możliwościami spędzania wolnego czasu, a nawet izolacja, aby uniknąć skarg sąsiadów na nadmierny hałas. Młodzi goście, którzy podróżują w grupach, zazwyczaj robią to w celach rekreacyjnych i dlatego są bardziej skłonni do organizowania „spotkań”, które mogą wymknąć się spod kontroli pod względem hałasu i braku kontroli.